ID: 27832
Beskrivning
Nu är vår Sea Ray 240 Sundancer årsm 2000 till
salu. Båten har gått i Vänern ända sedan vi köpte
den 2008, och den har fungerat felfritt hela
tiden.
Nu skall vi skaffa en mindre båt då vi inte längre behöver så mycket plats.
Jag har sett till att serva den och bytt delar i lämpliga intervaller. Jag kan precisera vad som gjorts och när till den som efterfrågar det, så tar det inte upp plats här. Inför vintrarna har jag konserverat den, samt att den har stått inomhus.
I cockpit finns en förarstol och två soffor, varav en är bäddbar. I kajutan finns det en bäddbar soffa i fören, och även en stickkoj under cockpit. Köket består av en diskho, en gasspis, samt ett kylskåp (Isotherm nytt 2014).
Toaletten har ett handfat, duschmöjlighet, och en porta-potti som kan tömmas med vaccumsug genom en skrovgenomföring. Duschvattnet skall även det tömmas på detta vis.
I fören har vi monterat en peke för att lättare kliva ner på klippor, även stege finns monterad under denna. Väldigt praktiskt när man förtöjer i naturhamnar, nästan oumbärligt faktiskt.
Båten är 24 fot lång, vilket innebär 7,32 eller 7,92 om man räknar med badbryggan, bredd 2,59. Vikt ca 2500kg. Bränsletanken 265L, Färskvattentanken 80L. Varmvattenberedare kopplad till tryckvattensystemet. Det finns en stereo med högtalare i både kajutan och cockpit.
En Garmin 4000 kartplotter, med flödesgivare för att se bränsleförbrukning. Vhf radio. Kylbox igloo. Teakbord. Landström. Lite förtöjningsutrustning.
Motor: Mercruiser 5,0 EFI med Bravo 3 duoprop drev, med rostfria propellrar. Gångtid ca 490 tim, vilket inte är mycket om man skött om den. Dessutom inget saltvatten sedan jag köpte den 2008.
Det finns en trailer som eventuellt kan ingå i priset.
Vid affär så görs detta upp på plats i bankkontoret här på orten. Av den anledningen att det skall bli så säkert det kan för båda parter.
Nu skall vi skaffa en mindre båt då vi inte längre behöver så mycket plats.
Jag har sett till att serva den och bytt delar i lämpliga intervaller. Jag kan precisera vad som gjorts och när till den som efterfrågar det, så tar det inte upp plats här. Inför vintrarna har jag konserverat den, samt att den har stått inomhus.
I cockpit finns en förarstol och två soffor, varav en är bäddbar. I kajutan finns det en bäddbar soffa i fören, och även en stickkoj under cockpit. Köket består av en diskho, en gasspis, samt ett kylskåp (Isotherm nytt 2014).
Toaletten har ett handfat, duschmöjlighet, och en porta-potti som kan tömmas med vaccumsug genom en skrovgenomföring. Duschvattnet skall även det tömmas på detta vis.
I fören har vi monterat en peke för att lättare kliva ner på klippor, även stege finns monterad under denna. Väldigt praktiskt när man förtöjer i naturhamnar, nästan oumbärligt faktiskt.
Båten är 24 fot lång, vilket innebär 7,32 eller 7,92 om man räknar med badbryggan, bredd 2,59. Vikt ca 2500kg. Bränsletanken 265L, Färskvattentanken 80L. Varmvattenberedare kopplad till tryckvattensystemet. Det finns en stereo med högtalare i både kajutan och cockpit.
En Garmin 4000 kartplotter, med flödesgivare för att se bränsleförbrukning. Vhf radio. Kylbox igloo. Teakbord. Landström. Lite förtöjningsutrustning.
Motor: Mercruiser 5,0 EFI med Bravo 3 duoprop drev, med rostfria propellrar. Gångtid ca 490 tim, vilket inte är mycket om man skött om den. Dessutom inget saltvatten sedan jag köpte den 2008.
Det finns en trailer som eventuellt kan ingå i priset.
Vid affär så görs detta upp på plats i bankkontoret här på orten. Av den anledningen att det skall bli så säkert det kan för båda parter.